Ändring av beslutat projekt


Grundregeln är att ett projektbeslut baseras på de aktiviteter, budget och tidsram som ni skrivit i er ansökan. Var därför noga med att läsa igenom och vara uppdaterade på vad som står i ert projektbeslut och i de underlag som ligger till grund för beslutet.

Vi vet att det ibland inte blir som planerat av olika skäl. ​Om ert projekt inte kommer att kunna genomföras enligt ansökan och beslut så kan ni som projektägare behöva ansöka om ändring av beslutet.

Ändring kan behövas exempelvis om slutdatumet inte kan klaras, om det blir stora förändringar i budget, om planerade aktiviteter inte kan genomföras eller om ni vill lägga till aktiviteter som inte fanns med från början.

Tänk på att ändringen behöver göras innan ni avviker från beslutet, exempelvis så kan ni inte ansöka om ändrat slutdatum när ert beviljade slutdatum passerats. Vi rekommenderar att följa upp sitt projekt regelbundet för att upptäcka om det finns behov av ändringar.

Beslut om ändring fastställs alltid formellt av Jordbruksverket som sen skickar ut det nya beslutet till projektägaren, men ska först godkännas av leaderkontoret och/eller LAG.

Ta därför alltid kontakt med leaderkontoret innan ni ansöker om ändring.

Ansöker om ändring gör ni genom att fylla i blanketten nedan, den skrivs på av firmatecknare och skickas till leaderkontoret för handläggning. Bifoga gärna giltigt firmatecknarintyg.

Blanketten kan scannas och mejla till info@leadergastrikebygdenllu.se eller gå som brevpost till Leader Gästrikebygden, Vijv.34, 817 40 Bergby.

 

Blankett för att ansöka om ändring av slutdatum eller annan ändring i projektet

Information: Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Genom att fortsätta surfa godkänner du detta. Läs mer

OK